31
jan 15

Andor legendái 1-3

andor

Sziasztok,

Ma lehetőségem adódott kipróbálni ezt a 2012-es kiadású, kooperatív táblás játék, 4 személyes változatát.
(Ezúton is köszönöm Koomáéknak, hogy lehetővé tették ennek a rendezvénynek a létrejöttét.)

Az alábbiakban olvashatjátok a beszámolómat.

IMG_1640_mod

1. legenda – ezmiez?!

A játék egyik nagy előnye, hogy saját magát mutatja be az első legendán keresztül, a fontos szabályok mind menet közben derülnek ki, mindig pontosan akkor, amikor szükségetek lesz rá.

Mi elkövettük azt a hibát, hogy a tapasztalt kalandorok megpróbálták előre bemutatni a játékot.
Ne tegyétek, semmi értelme, idő pazarlás!

Tessék egyből belevágni a közepébe, aki játszott már valaha összetettebb társasjátékot a Ki-nevet-a-végénnél, meg fogja érteni, de talán még azok is, akik a múltban nem voltak ennyire szerencsések.

Az első legendán elbukni nagyon nehéz, de nem szabad elfelejtenünk, hogy ez csak egy bemutató játék, afféle műanyag sushi válogatás a kirakatban, az igazi vacsora odaát van! Számos alkatrész elő sem kerül a dobozból, sőt a veszélyes szörnyek is elkerülik Andor földjét.

Kiegészítő szabály, amellyel feldobhatjátok már ezt a legendát is, és javasolt a későbbieknél is alkalmazni:
Amikor elhangzik az “Andor” szó, minden játékosnak innia kell – függetlenül attól, hogy a kártyán olvastátok, vagy csak egymást szívatjátok!

IMG_1647

2. legenda – Óvakodj a négylábúaktól!

Ahogy említettem, a kudarc útjára téved, az, ki az első legenda után lebecsüli ezt a játékot.

A történet folytatásában megismerkedünk új baráti és ellenséges szereplőkkel, sokat gondolkodni nem kell majd, melyik-melyik.

De nagyon figyeljetek oda, mit-mi után cselekedtek, az idő szoros, a szörnyek özönlenek, és a játék nem tolerálja a felesleges “passzolásokat”.

A történet itt még elég kötött, hála a csillagos napoknak, az hogy ez átok, vagy áldás, mindenki döntse el saját magában, a nap végén visszagondolva, mi örültünk neki!

IMG_1645_mod

3. legenda – A várfalak is megremegtek súlyos lépteiktől!

Amennyiben sikeresen vettétek az eddigi akadályokat, a játék magasabb fokozatra kapcsol, hogy ne legyenek kétségeitek: megérte az árát.

Ha eddig úgy gondoltátok, a szerencsének csak a kockadobásokban lesz szerepe, tévedtetek!
Szörnylapkák, véletlenszerűen elhelyezésre kerülő tárgyak, sorskártyák és a végjáték sötét varázslat lapkái felelnek azért, hogy ne legyen két egyforma játékmenet.

Azok, akik elmondhatják magukról, hogy szabályosan, elsőre vitték végig ezt a legendát, mindenképpen megérdemelnek egy elismerő kézszorítást!
Nem árulok el nagy titkot, nekünk nem sikerült. Csupán a vak szerencsének köszönhettük, hogy végül sikerre vittük a küldetést, harmadik próbálkozásra.

Stabil, mindig működő végigjátszást készíteni szinte lehetetlen lenne, meg sem próbálkozok ilyesmivel.
Csupán néhány hasznos tanáccsal látnám el azokat, akik most próbálkoznak először ezzel a küldetéssel:

  • Sose támadj egyedül, mindig várd be a társaidat, a komolyabb ellenfeleket nem szégyen négyen leverni
  • A nyeremény elosztását mindig beszéljétek meg, döntsétek el ki megy hétvégén bevásárolni, használjátok bátran a sólyom-postát
  • A sors kártyákból csak azokat kell egyedül végrehajtanod, amelyeken a kártya erről külön rendelkezik
  • Nem szégyen házi trollt tartani a váradban, de holmi gorokat ne engedjetek be
  • A hatodik rúna kő sosem kerül játékba, ne is számíts rá
  • A sötét mágusok nem jófejek!

Tartsatok velem legközelebb is, amikor a felszín alá merészkedünk a törpök titkos kincseinek nyomában…

 — Folytatása következik! —

 

Ha felkeltettem az érdeklődéseteket, és szívesen olvasnál még leírásokat, vagy legendákat keresel, itt nézz körbe:

keywords: ,

Comments are closed.